Sunday, October 28, 2012

Main hujan..(21.10.2012)

Macam biasa, cuti hari Ahad dihabiskan dengan aktiviti bersama keluarga… Tapi, disebabkan hujan yang lebat sejak lepas zohor, maka takde aktiviti yang nak dibuat… Amar terus mengadap android tab dia….

Tetiba je, aku teringat kenangan masa kecik-kecik dulu.. Pantang hari hujan, mesti aku amik peluang mandi hujan.. walaupun cuping telinga aku dah panas dek asyik kena piat dgn mak, tapi aku tak pernah serik nak mandi hujan… bagi aku, kepuasan main hujan lebih berbaloi berbanding sakit kena piat.. hehehe..  Ampun mak atas kenakalan anakandamu ini…

Teringat kenangan tu, aku tersenyum je… dan tetiba otak aku ligat memikirkan sesuatu..hehehe.. aku terus tanya amar:

Mama: Amar nak main hujan tak?
Amar: Taknak lah, nanti demam..
Mama: Nanti mama bagi le amar makan ubat..best tau mandi hujan..
Amar: macam mana mama tahu best?
Mama: kecik-kecik dulu mama suka mandi hujan..seronok tau..
Amar: ye ke mama..amar nak mandi le..
Mama: Jom, kita tanya abah boleh tak mandi hujan (sambil tersengih sebab percubaan dah berjaya)

So, after berdiskusi dengan si Abah..maka, inilah hasilnya…

First time,amar main hujan!!!!





Yana pun join gak..tapi, kejap je sebab dia tak tahan sejuk …air hujan tu memang sejuk!!!! Mama tak sempat pun nak snap gambar Yana... Mama pun join sekali tapi tak amik gambar le sebab ...hehe..bahaya! Meera tak nak join sebab dia masih trauma dengan air disebabkan kes lemas di kolam renang yang lalu     

Sebenarnya, tujuan mama just nak bagi anak-anak rasa keindahan zaman kanak-kanak yang pernah mama dan abah nikmati dulu…

No comments:

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.