Thursday, November 7, 2013

Bangi Gateway: Port baru utk bersantai dgn family

Cuti selasa lepas, aku ajak en suami pegi Bangi Gateway.. saje nak tgk shopping complex baru ni. Rasanya baru buka dalam 2 bulan kot.. 

Ni ler rupa Bangi gateway dari jalan besar.. aku snap gambar ni masa on the way balik rumah dr keje.. hehe..

Actually, banyak lagi kedai yang tak dibuka.. rasanya baru 40% kot yang dah buka..

Ni view dari level 1, level ground ni masih kosong...tapi, ruang legar dia mmg besar.. anak2 aku berlari2 kat tgh2 tu..
kat lrg tgh bhgn ke belakang sket tu, ada stall icecream, coolblog, tokoyaki, n mcm2 ler..boleh makan2 sambil lepak2 kat tempat duduk sekeliling tiang2 tu...

Ni escalator nak ke level 2 plak..

MPH pun ada... 

Ni kat Level 3 rasanya... baru buka..pusat mainan Molly fantasy.. mmg syurga anak2 ler..

Tgk..bukan main enjoy diorang bertiga mengadap mainan bowling tu.. pekerja kat sini pun bagus..
Haa..nampak view kat blkg tu??? Klu anak2 enjoy di sini, si emak lak enjoy di belakang tu..hehe..jap gi aku story yek..

Ini ler banner 'opening promo' utk MollyFantasy tadi...anak2 aku tergolong dlm early bird promotion ler...rasanya 2000 pelawat terawal kot..macam2 gak gift yg dapat..

Ini ler yg dinamakan heaven si mama..ARCADE FASHIONISTA !!!!! Jom mama2 datang window shopping kat sini...banyak pilihan wooo..

Aku sempat gak beli sepasang baju kurung di Booth A9-Gerobok Ellmari. Dari harga RM129, adik tu bagi RM70 je..berbaloi2..  disbbkan aku puas hati dgn servis adik tu, aku cakap kat adik tu yg aku akan mention psl booth dia kat blog.. hehe, dah tunai janjikan? Korang pun dialu2kan ke booth adik ni,..nama dia Nor Eloni... 

Haa..tgk!!! ada lebih kurang 50 booth kat sini yg menyediakan pelbagai produk..baju kurung, blouse, baju kanak2, batik, tudung, beg, kain pelikat, aksesori dan mcm2 lagi ler..nak tahu. korang datang ler sendiri yek.. 
aku pun sempat masuk dlm 5 booth je sbb en suami dah suruh balik.. apa taknya, klu aku lama kat situ, maksudnya, anak2 aku pun lama le lepak kat MollyFantasy tu.. dan ini menyebabkan poket en suami makin kosong disebabkan kena bayar game anak2 dan bayar hasil borongan aku...hihihi..anyway, thanks abang!!! 

Haa..datang le weekend ni... ada upin-ipin, ada heliza lagi.... hehe, promo ni...ala, anak2 korang mesti suka kan...

Ni shopping mall Jaya Grocer.. mahal sket dr Econsave, tapi okayler..ada gak brg yang lebih murah dr econsave.. kena pandai gak survey harga kot..cuma, yg penting kualiti barang memang terbaik.. buah2an, sayur2an mmg segar.. sama standard macam Aeon dan ColdStorage kot..

Ni view dalam Jaya Grocer.. aku beli ayam panggang dalam tu.. sedap!!!!! (sibuk je amar dan meera posing kat situ..huhu)

So, sesaper yg masih belum jejak kaki ke sini, pegi ler... anak2 pun enjoy bersantai di sini.. cuma, aku dengar yg surau kecik. hmm..aku x masuk surau plak sbb dah solat siap2 di rumah...tapi, bangi ni banyak masjid dan surau...


Update 18/8/2016: 
Tak lama lepas aku post entry ni, Bangi Gateway dah buat surau baru. Dengar citer memang selesa.. Aku tak pernah masuk sebab selalunya dah solat siap2 di rumah. Maklumler, rumah dalam mukim yang sama.. hihi..
Ni aku tepek gambar surau Bangi Gateway yang aku ambil dari internet. (Sumber: https://twitter.com/amalhisyams)

Dari info google, surau ni kat tingkat 3. 

Nampak besar ruang solat tu

Sumber gambar: https://twitter.com/amalhisyams

8 comments:

Unknown said...

Good info..esp utk orang yg nk cr info jalan2 kt bangi.tq!

af-aziey said...

wah syahira, tq...:) Sharing is caring..

Hj Ramlan said...

Surau lelaki dan perempuannya selesa. Boleh berjemaah dan ada imam muda kalau solat diawal waktu

Hj Ramlan said...

Surau di tingkat 2. Ada petunjuk arah ke surau.

Unknown said...

Mcm mana cara nk ke sana Dari TBS..? Boleh kasi sy info kat wasap tak? Sy Dr JB nk ke seminar area sana

af-aziey said...
This comment has been removed by the author.
af-aziey said...

Mai Comel...sorry lambat reply. Dari TBS, boleh ambil Komuter terus ke stesen UKM. Dari stesen komuter UKM, boleh ambil teksi ke Bangi Gateway. Jarak dr stesen komuter UKM tu dlm 5 km jer..

af-aziey said...

Hj Ramlan, betul tu..
Masa post ni ditulis, surau baru belum siap...surau lama agak kecil.
Sekarang ni, surau di Bangi Gateway memang dah selesa.. Nanti saya update gambar surau terkini kalau ada yer..

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.