Sunday, July 24, 2016

First time dapat derma darah

Dari zaman belajar dulu, aku pernah cuba nasib banyak kali untuk derma darah. Tapi, malangnya setiap kali test mesti tak lepas untuk derma sebab hemoglobin (hb) aku rendah.

Isnin lepas (18 Julai 2016), ada pihak dari Hospital Tunku Jaafar datang ke kompleks D'S2 mall (bawah ofis aku) untuk program derma darah. So, kawan ofis aku ajak turun untuk derma. Aku pun join turun walaupun dalam hati fikir yang aku ni tak layak pun nak derma. Takpelah, niat nak teman and support kawan-kawan..

Sampai bawah, bila diorang dok isi borang, aku pun isi ler sekali..saja nak test berapa Hb darah..hihi..

Sekali masa test tu, staf HTJ tu cakap yang Hb aku 12.7, so boleh ler derma darah sebab limit untuk derma bagi perempuan mesti lebih dari 12.5. Happy giler rasa masa tu sebab macam tak caya jer. So, hari ni dalam sejarah ler.. aku derma darah...Alhamdulillah..harap sedikit darah aku ni dapat le membantu sesiapa yang memerlukan.. so, story ni kena post dalam blog, maklumler 'Hari ni Dalam Sejarah' kan...


Yang berdiri tu nazri and siti, satu department dengan aku...heee.. 

Lepas dah setel pasang 'line' aku, nurse ni buat 'line' utk siti lak... so, sambil tunggu darah penuh, kita layan fb dulu yer..heeee

Panjang sengih nazri :)  hihi


So....untuk semua, .jom derma darah!!! .. :)


No comments:

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.